Wij zijn gedurende deze tijd gewoon normaal telefonisch bereikbaar en het leveren van de goederen vindt plaats als gewoonlijk Wij zijn gedurende deze tijd gewoon normaal telefonisch bereikbaar en het leveren van de goederen vindt plaats als gewoonlijk

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Ons contacteren

Welke mogelijkheden heb ik om met de schoorsteenspecialist in contact te komen?

Telefonisch op het volgende telefoonnummer:  020 210 50 03

E-mail: info@schoorsteenhandel.nl

 

Online afspraak voor schoorsteenadvies

Chat: ma - vr 9.00-18.00 op de startpagina rechtsonder in het venster

Betaling en verzending

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

In onze onlinewinkel vindt u een verscheidenheid aan beschikbare betalingsopties. Voor een veilige en efficiënte transactie geven we de voorkeur aan PayPal.

PayPal - Na bevestiging van uw aankoop, wordt u automatisch doorgestuurd naar de PayPal-bevestigingspagina waar u de transactie kunt voltooien met PayPal.

Onmiddelijke betaling- Tijdens de betaling wordt u doorgestuurd naar uw online bankrekening. Daar kunt u de overdracht voltooien met uw PIN / TAN.

Vooruitbetaling - Met de betalingswijze "vooruitbetaling" zullen een orderbevestiging en onze bankgegevens naar het opgegeven e-mailadres verzonden worden.

Credit Card - Wij accepteren Mastercard en VISA. Voer uw kaartgegevens in (contactgegevens kaarthouder, nummer, CVC-code) aan het einde van het betalingsproces.

SEPA Direct Debit - In het geval van automatische incasso, brengen we het verschuldigde bedrag automatisch in na 21 dagen.

Welke verzendkosten zijn bij levering verschuldigd?

Voor bestellingen (bezorgadres in Duitsland) tot een waarde van € 300 bruto rekenen we € 6,90 bruto verzendkosten (inclusief verzekering, transport en verpakking). Bovendien worden bestellingen met een waarde van goederen, als de goederen online zijn besteld, gratis thuisbezorgd. De EU-verzendkosten bedragen € 25,00. De verzending gebeurt afhankelijk van de grootte door DPD. of indien van toepassing de ‘’doorverzenden’’.

 

Klacht en annulering van bestelling

Hoe dien ik een klacht in?

Als u reden hebt om te klagen (tekort, transportschade, dimensionale afwijking, verkeerd product) over een levering, neem dan per e-mail of telefonisch contact op met ons serviceteam. In dit geval is het erg handig als u foto's kunt maken die aantoonbaar de reden van de klacht kunnen documenteren. Onmiddellijk daarna sturen we de klacht naar de afdeling ‘’Klachten’’ en informeren we u over de status. Als de klacht aanvaard is, sturen wij u een afleveringsbon en zorgen voor de afhaling van de goederen. Laat ons in dit geval weten wanneer we de goederen kunnen ophalen. Houd ze klaar voor verzending en bevestig zichtbaar de ingevulde retourleveringsbon aan de zending.

 

Hoe kan ik goederen retourneren?

Eens het is vastgesteld dat het recht dat u uitoefent geaccepteerd is zult u verdere informatie ontvangen waar de goederen teruggestuurd dienen te worden. Dit communiceren we verder per mail.

Voeg hierbij de originele pakbon bij het pakket, zodat een juiste toewijzing kan worden gemaakt. De overeenkomstige creditnota vindt plaats na ontvangst en inspectie van de goederen in het magazijn van de leverancier.Gaarne de goederen niet naar het kantoor adres verzenden, daar kan het pakket niet geaccepteerd worden. De goederen zullen dusdanig naar u teruggestuurd worden.Bedankt voor het begrip.

Welk herroepingsrecht heb ik als consument / ondernemer?

De aankoop in onze online winkel, per post of telefoon, is per definitie een verkoopkantoor op afstand. Als de aankoop als een consument of particuliere klant, een intrekking wordt verleend binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na ontvangst van de goederen. Commerciële klanten hebben geen herroepingsrecht. Speciale onderdelen en dergelijke artikelen die als zodanig zijn aangegeven in de online shop zijn uitgesloten van de herroepingsrecht.

Levering

Waar is mijn bezorging?

De reguliere levertijd is 3-5 werkdagen na ontvangst van de bestelling of betaling. Zodra uw goederen zijn verzonden, ontvangt u een trackingcode.

Is het mogelijk om een ​​bestelling later te wijzigen?

We hebben onszelf ten doel gesteld om sterk geautomatiseerde processen te volgen om een ​​snelle en een zo soepel mogelijke levering mogelijk te maken. Als u een bestelling op korte termijn wilt wijzigen, raden we u aan telefonisch contact op te nemen op het telefoon nummer +31 (0)205301737

Welke levertijden biedt u aan en waar bezorgt u?

De standaard verzending duurt 3 - 5 werkdagen in Duitsland en 4 - 6 werkdagen naar Oostenrijk en binnen de EU. Verder bieden wij in Duitsland tegen een meerprijs de mogelijkheid van levering op afspraak (2 werkdagen) en express verzending (bestelling uiterlijk 12 uur - levering volgende dag). Dit verwijst vooral naar standaardgoederen en er moet voor worden gezorgd dat bij het kiezen van een van de twee opties de betaalwijze en levertijd kunnen worden gecombineerd. De aanduiding van de levertijd heeft altijd betrekking op het tijdstip van ontvangst van het geld. Alleen dan worden de goederen verzonden. Als u een kortetermijn-leverdatum wilt hebben, moet u daarom de betaling via Paypal kiezen.

Is er een minimale bestelling?

Nee, u hoeft geen minimum bestelwaarde te bereiken.

 

Advies & Service

 

Waarom komt advies altijd goed van te pas?

Zelfs als u al voldoende materiaal van tevoren hebt gelezen, adviseren wij u om de mogelijkheid van individueel advies te gebruiken. Elke renovatie of herinstallatie van een schoorsteen is verbonden aan bijzondere omstandigheden. Deze moeten volledig worden vastgelegd om het werk door de schoorsteenveger te vergemakkelijken en om het eindresultaat structureel aan de werkelijke omstandigheden aan te passen.

Welke gegevens heb ik nodig voor een schoorsteenontwerp?

Om het voor u gemakkelijker te maken om gegevens te verzamelen en de vereiste afmetingen correct te bepalen, hebben we verschillende formulieren voor u beschikbaar gesteld. Gebruik onze formulieren voor het plannen van een dubbelwandige roestvrijstalen schoorsteen of een schoorsteenrenovatie. Deze zijn hier te vinden.

 

Welke diensten bieden we u rond het thema schoorsteen?

 

We hebben ons ten doel gesteld om u uitgebreide diensten aan te bieden rond het thema schoorsteen. Om uw schoorsteenproject perfect te voltooien, bent u welkom om de volgende opties te gebruiken.

Om een ​​consultant te regelen

Als u met een expert over uw project wilt praten op een specifieke datum van uw keuze, dan kunt u gemakkelijk ons ​​online afspraakformulier gebruiken.

Schoorsteen montage

In heel Duitsland hebben we partnerbedrijven die instemmen met de installatie van hun schoorsteen tegen een vaste prijs. Neem per mail contact op met ons serviceteam info@schoorsteenhandel.nl

Schoorsteenberekening volgens EN 13384-1

Soms vereist de schoorsteenveger het berekende functiebewijs van uw nieuwe schoorsteen en daarom moet u een voorlopige schoorsteenberekening uitvoeren. Voor een vergoeding van € 59 zullen we u een berekening geven. Het factuurbedrag brengen wij onmiddellijk in rekening bij de aankoop van het materiaal. Gebruik de volgende geprefabriceerde vorm en klik hier om alle nodige informatie te kunnen verstrekken

 

Online consutatie over producten

Als u nog steeds niet zeker weet welk product u nodig heeft, kunt u onze online productadviseur gebruiken. Met slechts een paar klikken vindt u de juiste productcategorie en vindt u de genodigde informatie.

Planning en montage-instructies

We bieden complete plannings- en montage-instructies voor alle systemen. Gebruik deze beide tijdens de planningsfase om de afmetingen te lezen en tijdens de montage om ervoor te zorgen dat de componenten correct worden gemonteerd. Bovendien bevatten de documenten ook gegevens van de goedkeuring van het product. Deze kunnen relevant zijn voor de sjabloon voor de schoorsteenveger.

1 Trekregelaar / trekbegrenzer

 

1.1 Waarom heb ik een trekregelaar of trekbegrenzer nodig?

Om te zorgen voor een hoogwaardige verbranding en dus een hoge maat van efficiëntie in een schoorsteen, vereist dit een constante werkingsconditie. Een belangrijke factor hierbij is de schoorsteentrek. Om deze reden specificeren alle bekende fabrikanten van open haarden, pellet/hout/gas kachels een zogenaamde "schoorsteentrek’’ bij de schoosteenaansluiting in hun documenten, die niet mag worden onderschreden of overschreden.

Bij het berekenen / plannen van het rookkanaalsysteem wordt naast de verschillende veiligheidsfactoren en een ongunstige buitentemperatuur van 15 ° C (de zogenaamde stookgrenstemperatuur) voor het schoorsteensysteem rekening gehouden met deze trekbehoefte.

Veiligheidsfactoren, het gebruik van in de handel verkrijgbare buisdoorsnede en de vooral in de wintermaanden aanzienlijk lagere buitentemperaturen in de praktijk, zorgen echter voor een veel sterkere schoorsteentrek dan vantevoren berekend.

Dit feit zorgt er op zijn op beurt weer ervoor dat de verblijftijd van de hete gassen in de verbrandingskamer wordt verkort en dat de warmteoverdracht naar de oppervlakken van de warmtewisselaar verminderd worden. Voor de exploitant van de kachel betekent dit een verhoogd brandstofverbruik en vervuilende emissies.

Een hoogwaardig automatisch trekregelaar biedt op dit punt een oplossing. Door een nauwkeurige en op behoeften gebaseerde opening van het regelwiel van het uitlaatsysteem wordt "valse lucht" toegevoerd, waardoor de trek van de schoorsteen wordt beperkt en vooral belangrijk, constant wordt gehouden.

 

1.2 Wat is het verschil tussen een trekregelaar en een trekbegrenzer?

De term "trekregelaar" wordt gebruikt in DIN 4795. Dit wordt meestal aangeduid als 'draftlimiet'. We spreken hier om één ​​en hetzelfde onderdeel.

1.3 Welk trekregelaar heb ik nodig?

De keuze van trekregelaar is niet gebaseerd op de diameter van de verbindingslijn. Doorslaggevende factoren zijn de volgende drie factoren:

• effectieve schoorsteenhoogte

• Schoorsteendiameter

• Vereiste prestaties van de open haard / kachel.

U kunt hier een geschikte selectiehulp vinden.

1.4 Wat is het verschil tussen automatisch, gecombineerd en positief geregeld secundaire trekregelaar?

1.4.1 Automatische trekregelaar:

Een automatisch trekregelaar wordt geleverd zonder extra hulpvoeding. Tijdens de werking van de open haard of hout/gas/pellet kachel regelt het regelwiel permanent naar behoefte en instelling.

1.4.2 Gecombineerde trekregelaar (met motorregeling):

In de volksmond wordt deze variant vaak aangeduid als een gemotoriseerd trekregelaar of motortrekbegrenzer. In eerste instantie biedt dit dezelfde functies als een automatische trekregelaar. Alleen tijdens de stilstandtijd van de open haard oh pelletkachel, wordt het regelwiel van de secundaire trekregelaar mechanisch geperst. Bovendien wordt het regelwiel met een veerretourmotor alleen in de stilstandtijd van de open haard gedrukt om het schoorsteensysteem te ventileren. Tijdens normale trekvariaties kan het regelwiel vrij worden bediend als gevolg van het drukverschil positief wordt gemaakt tussen het uitlaatsysteem en de installatieruimte. Voor vaste brandstof is deze versie echter niet toegestaan.

Geforceerde secundaire trekbegrenzers zijn altijd gesloten tijdens de werking van de open haard en openen zich alleen tijdens de stilstandtijd van de open haard om de schoorsteen te ventileren. Dit wordt gerealiseerd door middel van motorbesturing. Vanuit het technische oogpunt is dit variant niet logisch. We hebben daarom geen overeenkomstige trekbegrenzerin het assortiment.

 2 Trekkap

2.1 Ik heb een trekkap nodig (Diermayer-flap), welke kan ik gebruiken?

In principe moet een onderscheid worden gemaakt tussen motorische en thermische trekkappen. Thermische trekkappen B11 (atmosferische brander stroomveiligheid zonder enige blowers) wordt uitsluitend gebruikt bij gastoestellen van het type. Voor alle andere haarden en brandstoffen moet een gemotoriseerde trekkap gebruikt wordt.

2.2.1 Kan ik een thermische trekkap gebruiken en zo ja welke?

In principe worden thermisch trekkappen uitsluitend aangebracht bij atmosferische gastoestellen van het type B11 (B11 = apparaat met stroomveiligheid zonder enige ventilator). Blowerbranders, vaste brandstof of vloeibare brandstof vereisen onvermijdelijk het gebruik van een gemotoriseerde uitlaatklep. DIN 3388 4 bevat hierover meer informatie.

• GWR ... Thermische trekkap voor apparaten aan de wand (gas-, continue en circulerende waterverwarmers, combinatietoestellen)

• HKS ... Thermische trekkap voor vloerstaande apparaten (gasboiler, waterverwarmingstoestel, verwarmingselementen)

• HOS ... Thermische trekkap voor kleine apparaten (kamerverwarming, boiler, verwarmingselementen)

• HOK ... Thermische trekkappen voor speciale apparaten (gasopeningen volgens de instructies van de fabrikant)

2.3 Gemotoriseerde Trekkap

3 Schoorsteen geluiddempers

3.1 Mijn verwarming is te luid. Wat kan ik doen?

Als er al een geluiddemper in het uitlaatsysteem is geïnstalleerd, dan is dit waarschijnlijk een conventionele, zogenaamde passieve demper (cilindrisch ontwerp, poreus absorptiemateriaal zoals minerale wol of iets dergelijks). Dergelijke geluiddempers hebben de eigenschap om goede dempingswaarden te bereiken vanaf slechts ongeveer 400 Hz naar boven; hoewel deze ook dempen, maar aanzienlijk slechter dan bijvoorbeeld bij de 500 Hz frequentie. Afhankelijk van de geluiddemper is het maximale inschakelverlies ongeveer 800 - 1000 Hz, wat ook verwijst naar het algemeen vermelde dempingsvermogen, zoals "20 dB".

U kunt bijvoorbeeld niet uit de verklaring van bijvoorbeeld "20dB" concluderen dat een verzwakking van een frequentie met 20 dB overeenkomt met een verzwakking van het sommiveau met 20 dB.

Naast het gewoonlijk relatief stille stromingsgeluid, is het vlamgeluid dat door de verbranding zelf wordt opgewekt, storend (explosieve volumeverandering). Deze ontwikkelingsmechanismen genereren in het algemeen een breedbandig geluidsspectrum, dat de hoogste piekpieken in het lage frequentiegebied heeft, bijvoorbeeld bij 160-250 Hz.

Er zijn vier basisoplossingen beschikbaar:

• Passieve geluiddempers zoals AGM ... / AVM ... / AWM ... of AGT ...

• Laagfrequente passieve dempercombinatie TTSA ...

• Actieve geluiddemper ASD ...

• Geluidsmeting en gericht ontwerp van een geluiddemper

Als er een schoorsteenkap is geïnstalleerd, houd er dan rekening mee dat het geluid mogelijk naar beneden wordt gereflecteerd. Verdere informatie is te vinden op onze homepage onder de onderstaande links.

• Link naar de brochure van de geluiddemper

• Link naar Info1 / 2 met meer informatie over geluids- en geluidsvoortplanting

 

3.2 Passieve geluiddempers "AGM ... / AVM ... / AWM ... / AGT ...

Verwarmen van de typische frequentiebereik 160-250 Hz, kan uitsluitend passief dempen effectief  maken wanneer deze wordt uitgevoerd met voldoende lange dempers (combinatie van AGM ... en ... AVM). De hoek geluiddemper AWM ... en de pot geluiddemper AGT ... kan uitermate betere resultaten bieden. Dies tegen een recht, ongeveer gelijke lengte geluiddemper is vooral te wijten aan ombuigingen in de demper. Bij de laatste twee typen moet echter rekening worden gehouden met het verhoogde drukverlies.

 

3.3 Lage frequentie passieve geluiddemper combinatie "

Een andere mogelijkheid zou de demper combinatie in de 2010 prijslijst op pagina 35 als zijn "TTSA ..." (laagfrequente uitlaat "TTS ..." passieve demper "AVM ..."). Deze combinatie was gebaseerd op ervaring die was opgedaan met honderden metingen. De focus van het TTS-ontwerp lag op het frequentiebereik van 125 tot 250 Hz. Het invoegverlies, afhankelijk van de dimensie, is ook te vinden in de prijslijst.

3.4 Actieve demper "ASD ...

De actieve + demper "ASD ..." heeft al een goede demping vanaf 100 Hz. Het hoofdgedeelte is een passieve demper. Hij heeft maar in tegenstelling tot de serie "AGM ...", een elektronisch ondersteund is afhankelijk van de afmeting, één of twee resonatoren. We bevelen deze geluiddemper aan, bijvoorbeeld met een uitbreidingsmodule "AVM ..." gebruik. Actieve geluiddempers zijn niet geschikt voor WKK.

3.5 Geluidsmeting en doelgericht ontwerp van een geluiddemper

De optimale oplossing zou zijn om een ​​geluidsmeting uit te voeren op het systeem dat draait bij volledige belasting. Tijdens de meting moeten ook de andere parameters zoals uitlaatgastemperatuur op de plaats van installatie, stroomsnelheid of de beschikbare ruimte worden geregistreerd. Foto's van de installatie zijn natuurlijk erg handig. Deze kunnen natuurlijk ook digitaal zijn. Met de aldus verkregen gegevens een geluiddemper constructie kan worden berekend dat zoveel mogelijk over- en dimensionering van de afzonderlijke frequenties vermijdt. Zo kan een kosten- en prestatie-geoptimaliseerd geluiddempersysteem worden gepland. We informeren u graag hoe de geluidsmeting eruit moet zien en welke punten moeten worden gemeten. U kunt echter ook rechtstreeks contact opnemen met een geluidsmeetpartner van Kutzner en Weber. Deze zijn te vinden op onze website www.Kutzner-Weber.de/Service gesorteerd op postcode. Wij adviseren dit voor systemen die niet kunnen worden gebruikt met standaardproducten waarbij een optimale demping te verzekeren of het groter is buisafmetingen.

3,6 octaaf en derde - wat is het verschil?

 

In de octaafband worden drie individuele frequenties (tonen) computationeel gecombineerd. Het resultaat is een gemiddelde waarvan de numerieke waarde significant lager is dan de pieken in de derde octaafband. In dit gemiddelde zijn de individuele octaven van het derde octaaf (tonen) niet langer herkenbaar. Het grote nadeel is dat zelfs individuele tips niet langer als zodanig herkenbaar zijn.

Het voorbeeld van de afbeelding laat zien dat de piek niet langer herkenbaar is bij 80 Hz (~ 55dB (A)). In plaats daarvan zou het octaaf 63 Hz worden genoemd met (~ 35 dB (A)).

geluidspropagatie